Wiedza ekspercka dostępna cały czas

Platforma pccporada.pl – szybki dostęp do wiedzy przez:

Doradztwo zawodowe w PUP

personProwadzący:Sarczyńska Anna

Licencjonowany doradca zawodowy. Posiada m.in. doświadczenie jako ekspert w procesie diagnozy kompetencji osób długotrwale bezrobotnych. Od ponad 15 lat związana z Publicznymi Służbami Zatrudnienia.

format_list_bulletedWybrane zagadnienia szkolenia

Doradztwo zawodowe w czasie pandemii oraz Indywidualny Plan Działania. Jak współpracować z trudnym klientem, który jest zarejestrowany tylko ze względu na ubezpieczenie? Jak przygotować i zmobilizować bezrobotnego do aktywnych działań na rynku pracy? Jak działają formy aktywizacji i dla kogo są przeznaczone oraz jak pracować z klientem nad kompetencjami miękkimi?

Wybierz produkty, które chcesz zakupić:

* - 0,00 zł + 23% vat - interpretacja podatkowa - 0114-KDIP1-1.4012.304.2018.1.KBR
* - 420,00 zł + 23% vat - interpretacja podatkowa - 0114-KDIP1-1.4012.304.2018.1.KBR
* - 720,00 zł + 23% vat - interpretacja podatkowa - 0114-KDIP1-1.4012.304.2018.1.KBR
* - 1 200,00 zł + 23% vat - interpretacja podatkowa - 0114-KDIP1-1.4012.304.2018.1.KBR

Doradztwo zawodowe w czasie pandemii

  • Jak prowadzić spotkania w dobie koronawirusa?
  • Jak powinno wyglądać poradnictwo zawodowe na odległość z wykorzystaniem rozmowy telefonicznej albo mail-a?
  • Co zrobić, jeśli bezrobotny nie loguje się do spotkań, bo wie, że nie straci statusu bezrobotnego?
  • Jak rozwiązać kwestię obsługi podczas pandemii? Jak dobierać szkolenia, staże, gdy pozostaje tylko rozmowa telefoniczna?
  • Jak mobilizować klientów podczas poradnictwa online?
  • Jak dotrzeć do osób, które są wycofane z rynku?
  • Jak stworzyć warunki w urzędzie, tzn. bezpieczne otoczenie/ przestrzeń, jeśli urząd nie ma środków finansowych na obsługę online?
  • Jakie techniki i metody powinien stosować doradca zawodowy?
  • Jak pogodzić usługę pośrednictwa pracy z doradztwem zawodowym i innymi dodatkowymi zadaniami w tym na odległość?
  • Jak odbudować doradztwo zawodowe?
  • Jak odbudować Klub Pracy, jeśli teraz nie można spotkać się w grupie?

Indywidualny Plan Działania – efekt pracy doradcy i klienta

  • Co powinien zawierać Indywidualny Plan Działania?
  • Co powinno być warunkiem ukończenia IPD?
  • Czy zakładając IPD od razu wpisuje datę końcową?
  • Czy jest możliwość wprowadzenia narzędzia do kontroli klientów? Jak kontrolować takie osoby?
  • Jakie daty powinny być umieszczone – czy ostateczne, które kończą plan? Czy terminy muszą się pokrywać?
  • Jak prawidłowo opracować swój własny system?
  • W jaki sposób przygotowywać plany na odległość? Jak działają formy aktywizacji i dla kogo są przeznaczone? (dotacje, bony)
  • Czy da się przewidzieć, jakie środki będą do realizacji? Co w sytuacji, gdy ustali się plan, a potem okazuje się, że urząd nie ma na to pieniędzy?
  • Kwestie praktyczne w oparciu o protokoły pokontrolne
  • Jak powinny być robione modyfikacje? Tylko w wersji papierowej, czy elektronicznej? A może oba sposoby są poprawne?
  • Czy w IPD można opisać, że klientka ma 2 dzieci, brak mobilności, ale jest chęć podjęcia pracy gdy dzieci pójdą do przedszkola?
  • Czy IPD możemy ustalić telefonicznie? Co z podpisem klienta?

Trudna sztuka motywacji

  • Jakie są źródła motywacji i jej rodzaje?
  • Jak pracować z klientem nad kompetencjami miękkimi?
  • Jak zachęcić młode osoby, bez planu na życie do działania, do szukania pracy?
  • Jak pomóc ludziom młodym w odnalezieniu się na rynku pracy?
  • Jak powinno się współpracować z osobami, które są długo bez zatrudnienia oraz mają bardzo słabą motywację do podjęcia pracy? Jakich narzędzi należy użyć?
  • Co z osobami, które oficjalnie mówią, że pracują " na czarno" i ze nie ma szans na umowę? (bo ciężkie czasy, a szef boi się skierować na staż)
  • Jak motywować młode kobiety z dziećmi (12/13 letnimi), które uważają, że ich dzieci są małe i w ten sposób tłumaczą swoją bierność?
  • Jak powinno się pracować z klientem trudnym?

Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie pracy

  • Urząd Pracy jako przestrzeń do dialogu
  • Specyfika pracy z klientem urzędu pracy w kontekście najnowszych uwarunkowań
  • Jakie są zasady pracy z klientem dorosłym?
  • Zindywidualizowanie pomocy
  • Postawy wobec zmiany

Profesjonalny doradca zawodowy

  • Jak powinno podchodzić się do tworzenia relacji?
  • Sztuka zadawania pytań
  • Skąd się bierze agresja u klientów?
  • Jaka jest rola testów zawodoznawczych w poradnictwie zawodowym?
  • Jak odpowiednio pomóc klientom w sporządzeniu dokumentów kwalifikacyjnych i autoprezentacji?

  1. Kiedy porady i konsultacje są odpowiedzią na Państwa potrzeby:

    • wzięli Państwo udział w szkoleniu i po kilku dniach jeszcze mają Państwo pytania, na które chcielibyście uzyskać odpowiedź
    • otrzymali Państwo nowy zakres obowiązków służbowych i potrzebujecie „telefonu do przyjaciela”, który pomoże w każdej chwili i wprowadzi w nowe obowiązki
    • mają Państwo doświadczenie w zakresie wykonywanych obowiązków służbowych, ale raz na jakiś czas trafiają się wyjątkowe problematyczne zadania do wykonania, czasem nieoczywiste i potrzebują Państwo poradzić się innego eksperta, czy postępują Państwo właściwie
  2. Jest to usługa działająca podobnie jak nieograniczony abonament medyczny lub na siłownię. W ramach miesięcznego abonamentu otrzymują Państwo nieograniczoną możliwość zadawania pytań naszym ekspertom.
  3. W ramach wykupionego abonamentu otrzymują Państwo również dostęp do platformy, na której znajdą Państwo: wzory dokumentów przydatne w codziennej pracy; zebrane w jednym miejscu wyroki sądów, którymi klienci mogą się wesprzeć w trakcie rozpatrywania swoich postępowań; forum wymiany doświadczeń moderowane przez naszego eksperta; ciekawe porady wideo, wideo instrukcje; wybrane i opisane najciekawsze przypadki.
  1. Nagrane szkolenie jest odpowiedzią na Państwa potrzebę, jeśli obecnie na rynku brakuje interesującego Państwa szkolenia i jednocześnie odnajdują się Państwo w jednej z poniższych sytuacji:

    • otrzymali Państwo nowy zakres obowiązków służbowych;
    • pojawiła się trudna sprawa do załatwienia;
    • wydaje się Państwu, że postępujecie zgodnie z przepisami i procedurami wykonując obowiązki służbowe, ale chcielibyście się upewnić, że wszystko dobrze robicie;
    • wzięliście niedawno udział w szkoleniu, które dało Wam dużą porcję wiedzy, ale już przyszedł czas na pogłębienie tej wiedzy
    • „chodzą” za Państwem nurtujące Was pytania związane zawodowymi obowiązkami
    • pytania zawarte w zakładce „Opis szkolenia”, to pytania na które szukają Państwo odpowiedzi.
  2. Zazwyczaj czas nagranego szkolenia trwa około 3 godzin.
  3. Zawsze podjemy datę nagrania, żeby Państwo mieli orientację w jakim stanie prawnym nagrywaliśmy szkolenie. Dokładamy wszelkich starań, żeby wszystkie szkolenia były aktualizowane po każdej zmianie przepisów
  4. Do każdego nagranego szkolenia załączamy materiały w formie elektronicznej
  5. Po wykupieniu dostępu otrzymują Państwo możliwość zalogowania się na platformę, gdzie nagranie jest dostępne przez okres 2 dni od momentu odebrania dostępu.
  6. Państwo decydują o której porze dnia oglądają nagrane szkolenie

Sprawdź również

Zobacz więcej
W nagraniu omówione są wytyczne ministerstwa dotyczące posiedzenia grupy roboczej i Zespołu Interdyscyplinarnego. Podpowiemy jakich narzędzi prawnych użyć wobec sprawcy przemocy domowej oraz jak monitorować sytuację rodziny, w której dochodzi do przemocy. Doradzimy jak poprawnie wypełniać formularze niebieskiej karty.
schoolKonsultacje
voicemailNagranie
Zobacz więcej
Praktyczne warsztaty przeznaczone dla księgowych oraz pracowników Zakładów Gospodarki Komunalnej, Zakładów Wodociągów i Kanalizacji, Miejskich Przedsiębiorstw Wodociągów i Kanalizacji oraz Urzędów Miast i Gmin, którzy zajmują się windykacją opłat za wodę
schoolKonsultacje
voicemailNagranie
Zobacz więcej
Nagranie skierowane jest do osób bazujących na Prawie Wodnym, zajmujących się pozwoleniami wodnoprawnymi, wydziałów ochrony środowiska, rolnictwa, osób zajmujących się naruszeniem stanu wody na gruncie, sporami sąsiedzkimi
schoolKonsultacje
voicemailNagranie
Zobacz więcej
Omówienie sposobu wypełnienia sprawozdania gminnego – krok po kroku! Jakie będą zmiany w sprawozdaniach? Nowość: sprawozdanie wypisywane do BDO.
schoolKonsultacje
voicemailNagranie